BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİM STRATEJİMİZ

Bilgisayar; günümüz dünyasında bilgiye hızlı ve etkili bir şekilde erişmeyi, bilginin işlenmesini ve kaliteli bir şekilde sunumunu sağlayan önemli ve vazgeçilmez bir araçtır. Ezgililer, gerek sınıf gerekse laboratuvar ortamında interaktif bir eğitim yaparak öğretimin kalitesini üst düzeye çıkarmayı amaçlamaktadır. Ezgililer Eğitim Kurumları olarak bilgisayar eğitiminde hedefimiz; öğrencilerimizin,

  • araştırma ve proje çalışmalarına dayalı bir şekilde eğlenerek öğrenmelerini,
  • kendi yaratıcılıklarını ortaya çıkartmalarını,
  • hayal gücünü ve tasarım kurgusunu ortaya çıkarmasını,
  • gelecekte okul ve çalışma hayatında ihtiyaç duyacakları becerileri kazanmalarını sağlamak olarak özetleyebiliriz.

EĞİTİM PROGRAMLARI VE İÇERİKLERİ

Kelime işlemci programıdır. Öğrencilerimizin bu programı kullanmaktaki temel amacı; çeşitli türlerdeki belgeleri oluşturmak (kartvizit, cv, katalog, ilan, broşür, dergi) ve yazıcıdan kâğıda dökümü hazır hale getirmektir. Ancak Word gelişmiş özellikleri sayesinde bu kullanım amacı dışında tablolar yapmak, şekiller çizmek, smartart nesneler oluşturmak, üstbilgi/altbilgi oluşturmak, simge, köprü ve sayfa numarası eklemek gibi örneklerin de öğrencilerimiz tarafından yapılabilmesi imkânlarını sunmaktır.

Elektronik hesaplama, tablolama ve grafik oluşturma programıdır. Öğrencilerimizin bu programı kullanmaktaki temel amacı; kolay ve hızlı bir şekilde tablolar hazırlayabilmeleri, girilen verileri formül kullanarak farklı verilere dönüştürebilmeleri, bu verilere bağlı nitelikli tablolar ve grafikler oluşturabilmelerini sağlamaktır. Bunun yanında öğrencilerimizin Excel programının gelişmiş özelliklerini kullanarak istenilen verilere hızlı bir şekilde ulaşmaları, verileri sıralayabilmeleri, filtreleyebilmeleri gibi çok amaçlı çalışmaları yapabilmelerini sağlamaktır.

Sunum programıdır. Öğrencilerimizin bu programı kullanmaktaki temel amacı; metin, taslak, resim ve çizimler kullanarak slaytlar hazırlayabilmeleridir. Bunun yanında öğrencilerimizin Powerpoint programının gelişmiş özelliklerini kullanarak bu slaytlara tasarım, animasyonlar, geçiş efektleri ve müzikler ekleyerek nitelikli sunumlar yapabilmelerini sağlamaktır.

Grafikleri ve fotoğrafları şekillendiren bir resim editörüdür. Öğrencilerimizin bu programı kullanmaktaki temel amacı resim üzerinde taşıma ve montajlama, resmi kırpma ve kesim işlemleri, rötuşlama, göz ve obje rengini değiştirme, saç ve tüy dekupe işlemleri, dergi kapağı ve film afişi hazırlama, fotoğrafların rengini, ışığını, kontrastını ayarlama, fırçayla boyama ve makyaj gibi çalışmaları yapabilmelerini sağlamaktır.

3 boyut modelleme programıdır. Öğrencilerimizin bu programı kullanmaktaki temel amacı masa, sandalye, koltuk, kanepe, merdiven, havuz, basit bir ev ve bina gibi mimari modellemelerden endüstriyel tasarımlara kadar birçok 3 boyutlu modelleme yapabilmelerini sağlamaktır.


8-16 yaş arası çocukların kullanımına göre tasarlanmış oldukça basit bir arayüze sahip programlama ortamıdır. Geleneksel programlama dillerinin aksine kullanıcı, istediği fonksiyonları fare ile tıklayıp sürükleyerek animasyonlar, oyunlar ve hikâyeler yaratabilir. Öğrencilerimizin bu programı kullan¬maktaki temel amacı; kendi multimedya tasarımlarını yapmalarını, karşılaştıkları gerçek hayat problemleri karşısında teknolojiyi kullanarak yaratıcı çözümler ortaya koymalarını ve kendilerini değişik şekillerde ifade ederek 21. yüzyıl becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.